heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن)

heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن)
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان anime studio و آدرس heros-studio.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





  1989 - 2000: 

این استودیو در سال 1989 بار دیگر به سفارش شبکه ی چهار تلویزیون، مجموعه های پنج دقیقه ای Lip Synch را تولید کرد. این مجموعه ی پیشگام ، بعدها باعث توسعه ی دنیای انیمیشن در زمینه ی کاراکترها و مکالمات انیمیشنی شد و از جمله ی آنها می توان به این فیلم ها اشاره کرد: War Story و Going Equipped ساخته ی پیتر لرد، Next ساخته ی بری پوروز، Ident ساخته ی ریچارد گلزوسکی و Creature Comforts ساخته ی نیک پارک که این فیلم در سال 1990 موفق به دریافت جایزه ی آکادمی بهترین انیمیشن کوتاه شدند.

 

كارهاي نیک پارک از جمله معروف ترین انیمیشن های خمیری به شمار مي آيند؛ یکی از این انیمیشن ها " ماجراهای والاس و گرومیت" است که درباره ی داستان دو دوست بسیاری صمیمی است که والاس یک مخترع انگلیسی و گرومیت که بهترین دوستش است یک سگ باهوش و بسیار ساکت است. این دو ماجراهای زیادی باهم داشتند مثل: A Grand Day Out در سال 1989، The Wrong Trousers به سال 1993 و A Close Shave ساخته 1995 که دو مورد اخیر برنده ی جایزه ی اسكار شدند و شهرت استودیو را دو چندان کردند.

 

این استودیو در سال 1996 یازده فیلم کوتاه از پیتر لرد ( Wat's Pigبرای شبکه ی چهار ) را تولید کرد که همگی نامزد دریافت جوايز متعدد شدند و همچنین مجموعه ی کودکانه The Morph Files بر اساس انیمیشن Morph را نیز تولید کرد. آردمن در سال 1998 برای فیلم Stage Fright كه انیمیشن کوتاه 11 دقیقه ای به سفارش شبکه ی چهار تلویزیون بود، جایزه ی معتبر بفتا را از آن خود کرد. استیو باکس که تهیه کنندگی هر دو فیلم نیک پارک (The Wrong Trousers و A Close Shave ) را بر عهده داشت، این فیلم را کارگردانی کرد.

 

اولین مجموعه ی تلویزیونی این استودیو برای جوانان و بزرگسالان با عنوان Rex The Runt ، توسط ریچارد گلزوسکی (شریک دیرین آردمن) تهیه و کارگردانی شده بود. این فیلم اولین بار در سال 1998 از شبکه ی BBC2 پخش شد و جایزه های بین المللی زیادی را به خود اختصاص داد و سری دوم این مجموعه بنا به سفارش آن شبکه در سال 2001 پخش شد.

 

Angry Kid به کارگردانی دارن ولش ، اولین مجموعه ی آردمن بود که انحصارا از طریق شبکه ی اینترنتی Atomfilms.com پخش شد. سری دوم این مجموعه به سفارش شبکه ی 3 BBC تولید شد که نقش بسیار مهمی را در محبوبیت این کانال ایفا کرد. "فرار جوجه ای" عنوان اولین فیلم بلند آردمن بود که با سرمایه گذاری کمپانی DreamWorks تولید شد. این فیلم به کارگردانی پیتر لرد و نیک پارک در ژوئن سال 2000 در آمریکا و بریتانیا پخش شد و گیشه ها را تسخیر کرد و در حدود 220 میلیون دلار در سطح جهان فروش داشت.

 

 

 

                                                                    فرار جوجه ای

                                                                     

2001 - 2006: 

آردمن در پاییز سال 2002 مجموعه ی 10 دقیقه ای از فیلم های والاس و گرومیت با عنوانCracking Contraptions را توزیع کرد. این فیلم ها از طریق اینترنت پخش شد و صدها و هزاران نفر از سرتاسر جهان بیننده ی آن بودند. بعدها در پاییز و کریسمس سال 2002 از شبکه ی BBC1 و در آمریکا از طریق شبکه ی اینترنتی AtomFilms بطور زنده پخش شدند که بهمراه یک پکیج اشتراک ارائه شد. در پی موفقیت "فرار جوجه ای" کمپانی دریم ورکز و آردمن یک قرارداد سه گانه را امضا کردند که اولین آنها مربوط به بازگشت والاس و گرومیت بعد از یک دوره ی ده ساله بود که با عنوان Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit وارد بازار شد و در اکتبر 2005 توسط کمپانی DreamWorks توزیع شد که جایزه های بین المللی معتبری را از آن خود نمود، از جمله ی آنها می توان به جایزه ی آکادمی برای بهترین انیمیشن بلند و جایزه ی BAFTA برای بهترین فیلم انگلیسی اشاره کرد.

 

زمانی که موفقیت فیلم Curse of the Were-Rabbit در سرتاسر جهان طنین انداز شده بود ، آتش سوزی شدیدی در انبار آردمن اتفاق افتاد که موجب از بین رفتن دارایی ها، مدلها، وسایل صحنه و جوایزی شد که این کمپانی آنها را طی بیش از سی سال جمع آوری کرده بود. از این انبار برای نگهداری پروژه های قبلی استفاده می شد، اگرچه اين آتش سوزی نتوانست تولید پروژه های جدید را متوقف نماید. علاوه بر این چون انبار فیلم در جای دیگری قرار داشت از تخریب در امان ماند. بعداً معلوم شد که علت آتش سوزی بروز اشکالاتی در سیستم سیم کشی بوده است. به نقل از نیک پارک، مجموعه ی تخریب شده، مجموعه ای پرارزش و قیمتی بوده و برای کمپانی دارای ارزش بسیاری بوده است اما در مقایسه با حوادث غم انگیز دیگر از قبیل زلزله ی آسیای جنوبی، این حادثه چندان مهم نمی باشد!

 

از سال 2006-2007 در میتاکا واقع در توکیوي ژاپن نمایشگاهی از آثار استودیو ی آردمن برپا شد. لرد و اسپروکستون در سال 2006 در آن نمایشگاه با Hayao Miyazaki آشنا شدند که وی یکی از طرفداران پرو پا قرص آثار آردمن بود.

در 3 اکتبر 2006، به گزارش The New York Times کمپانی های Dreamworks Animation و آردمن بنا به دلایلی قادر به ادامه ی همکاری با هم نشدند. به عقیده ی Arthur Sheriff سخنگوی استودیوی آردمن، مدل های تجاری این دو کمپانی مناسب همدیگر نبود اما جدایی این دو به صورت کاملا مسالمت آمیزی صورت گرفت.


از سال 2007 تا حالا: 

در آوریل 2007 آردمن قراردادی سه ساله با کمپانی Sony Pictures Entertainment امضا کرد. پیتر لرد (یکی از بنیانگزاران آردمن ) خاطر نشان کرد که: "ما بسیار خوشحالیم و و پروژه های زیادی در دست داریم که مشتاقیم در این رابطه ی جدید به پایان برسانیم".

 

مجموعه ی تلویزیونی آردمن با عنوان Shaun the Sheep ، در مارس 2007 از شبکه ها ی BBC1 و CBBCپخش شد (با الهام از فیلم کوتاه A Close Shave به کارگردانی نیک پارک)، این مجموعه ها نیز در سراسر جهان به فروش رفتند. آردمن در سال 2007 یک نسخه ی آمریکایی از Creature Comforts را نیز تهیه کرد.

در ژانویه ی سال 2008 ، آردمن با شبکه ی چهار و Lupus Films جهت تولید انیمیشن هایی با عنوان 4mations شروع به همکاری نمود و نیز در سال 2008 اپیزود جدیدی از والاس و گرومیت با عنوان A Matter of Loaf and Death تهیه کرد که در روز کریسمس از شبکه ی BBC one پخش شد. فیلم اخیر والاس و گرومیت با عنوان A Matter of Loaf and Deathبا 16 میلیون بیننده رکوردی را به ثبت رساند و برنده ی جایزه ی BAFTA برای بهترین انیمیشن کوتاه شد. 

در مارس 2009 والاس و گرومیت در نمایشگاه بزرگی در موزه ی علوم لندن به نمایش گذاشته شد . فیلم Timmy Time اولین فیلم آردمن برای خردسالان در آوریل سال 2009 از شبکه ی CBeebies پخش شد. بعد از اینکه شهرت استودیو در بریتانیا و خارج از کشور طنین انداز شد، برای کارهای تبلیغاتی تقاضای زیادی داشت. آژانس ها از اینکه انیماتورها و کارگردان های استودیوی آردمن در ارائه ی ایده های اصلی شرکت فعالیت داشتند، سپاسگزار بودند. 

آردمن سالانه در حدود 75 کار تبلیغاتی تهیه کرده که در آنها از سبک های مختلف انیمیشنی استفاده کرده است و در زمینه ی استاپ فریم، نرم افزار فلش و کارهای ترکیبی دیگری نیز فعالیت دارد. اخیراً نیز در زمینه ی تولید فیلم های بلندی از مجموعه انیمیشن های Count Duckula با Cosgrove Hall Films همکاری داشته که قرار است این مجموعه توسط کمپانی Sony Pictures Entertainment توزیع شود. فیلم Piratesبه کارگردانی پیتر لرد، اولین فیلمی که قرار است تهیه شود. تعدادی فیلم بلند دیگری نیز در دست تهیه است. 

در سال 2009 نینتندو اعلام کرد که کمپانی آردمن فقط از طریق استودیو ی Flipnote Studio تعداد 12 فیلم خواهد ساخت. تمامی فیلم های مذکور به سایت اینترنتی Hatena مربوط به استودیوی Flipnote Studio ، ارسال خواهد شد. عنوان اولین فیلم 'The Sandwich Twins' است که در 16 سپتامبر 2009 توزیع خواهد شد و 11 فیلم باقی مانده نیز هر هفته تا کریسمس پخش می شود و در سایت اینترنتی Hatena قابل دانلود می باشد. 

Aardman Features بخشی از استودیوی آردمن است که به ساخت فیلم های بلند می پردازد. از جمله فيلمهاي بلندي كه اين بخش تهيه كرده مي توان به Chicken Run در سال 2000، فيلم Flushed Away در سال 2006 و فيلم پرفروش Wallace and Gromit: Curse of the Were Rabbit در سال 2005 اشاره كرد. آردمن در زمینه ی تعلیم و تشویق انیماتورهای جوان با اهدای جوایزی در فستیوال های انیمیشنی نیز شناخته شده است. 

 

تعدادی از کارگردانان آردمن در استودیو های دیگر نیز مشغول به کار بوده اند . این کارگردانان از سبک خاص آردمن در این استودیوها استفاده می نمودند. در نتیجه بعضی از فیلم های انیمیشنی (که در واقع محصول خود آردمن نبودند) با محصولات آن استودیو اشتباه گرفته می شدند و شاید طرفداران استودیوی آردمن را نیز به خود علاقمند می کردند. 

بری پورو، کارگردان فیلم کوتاه Next كه محصول استودیوی آردمن بود، فیلم Hamilton Mattress را برای استودیوی Harvest Films کارگردانی کرده بود. این فیلم نیم ساعته که در کریسمس 2001 نمایش داده شد، توسط Chris Moll ، تهیه کننده ی فیلم کوتاه والاس و گرومیت، تهیه شده بود. مدل های این فیلم توسط شرکت Mackinnon & Saunders ، شرکت عرضه کننده ی Bob the Builder و Corpse Bride ، تهیه شده بود. 

 


بعلاوه Richard Goleszowski ، خالق Rex the Runt ، کارگردانی Robbie the Reindeer in Hooves of Fire را بر عهده داشت .پیتر پیک که کارگردانی Pib and Pog و Humdrum را برای استودیو ی آردمن در کارنامه کاری خود داشت، فیلم Robbie the Reindeer in Hooves of Fire را نیز کارگردانی کرده بود. 

آردمن از یک استودیوی کوچک به یک استودیو ی جهانی تبدیل شده و هنوز هم آثارشان نوآوری و جذابیت خاصی دارد و بسیار سرگرم کننده است و بازتابی از استعداد، انرژی و تعهد شخصی تمامی اشخاصی است که تیم آردمن را تشکیل می دهند. 

ليست توليدات استوديو: 

2009: Timmy Time

2008: Wallace and Gromit in A Matter of Loaf and Death

2008: Chop Socky Chooks

2007-2010: Shaun the Sheep

2006: Pib and Pog

2006: Flushed Away

2006: Purple and Brown

2005: Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit

2005: Planet Sketch

2004: The Non-Voters

2002: Wallace & Gromit's Cracking Contraptions

2001: Robbie the Reindeer

2001: The Presentators

2000: Chicken Run

1999: Angry Kid

1999: Minotaur and Little Nerkin

1998-2001: مجموعه Rex the Runt

1998: Al Dente

1998: Humdrum

1997: Stage Fright

1997: Owzat

1996: Rex the Runt: How the Dinosaurs Became Extinct

1996: Wat's Pig

1996: Pop

1995: Wallace and Gromit in A Close Shave

1995: The Morph Files

1994: Pib and Pog

1993: Wallace and Gromit in The Wrong Trousers

1993: Not Without My Handbag

1992: Loves Me, Loves Me Not

1991: Rex the Runt: North by North Pole

1991: Adam

1989: A Grand Day Out with Wallace and Gromit

1989: Going Equipped

1989: Next

1989: Ident

1989: War Story

1989: Creature Comforts

1986: Sledgehammer

1986: Sweet Disaster: Babylon

1983: Conversation Pieces: Late Edition

1983: Conversation Pieces: Early Bird

1983: Conversation Pieces: Palmy Days

1983: Conversation Pieces: Sales Pitch

1983: Conversation Pieces: On Probation

1979-1980: The Amazing Adventures of Morph

1978: Animated Conversations: Confessions of a Foyer Girl

1977: Animated Conversations: Down and Out


كتابهاي منتشر شده: 

2005: The Art of Wallace & Gromit: Curse of The Were-Rabbit

2004: The World of Wallace & Gromit

2003: Creating Creature Comforts

1999: Wallace & Gromit: Crackers in Space

1998: Wallace & Gromit in Anoraknophobia

1998: Peter Lord & Brian Sibley: Cracking Animation - Thames & Hudson

1997: Wallace & Gromit and the Lost Slipper

 

a.s

----------------------- 

منبع: انیمیک

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:28 ] [ علي اصغر.ث ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به اين وبسايت خوش آمديد. ما دوست داريم در راستاى پويانمايى فعاليتمان را سازماندهى و با جديت شروع كنيم اگر مايل به همكاري با ما هستيد دستتان را به گرمى مي فشاريم. لطفا نظرات گرانبهاي خود را براي ما بفرستيد تا ما بتوانيم بهترين باشيم با تشكر {مديريت}
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 303032
تعداد مطالب : 188
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


IranSkin go Up
قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو